کد خبر 1650076
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی رب الناس منتشر کرد:

این روزها در فضای عربی فیلم های متعددی منتشر می شود که به نقد فعال شدن مجدد معارضه سوریه در شرایط فعلی پرداخته اند. یکی از آنها مربوط به حذیفه پسر عبدالله عزام چهره شناخته شده فلسطینی است که پس از جهاد در افغانستان، داخل پاکستان به دست آمریکایی ها به شهادت رسید.

وی که خود از معارضه جدی دولت سوریه بوده و هست تاکید می‌کند که من میگویم ببینید چه کسی حالا شما را به سمت درگیری تشویق میکند و اقلا دستاویز آنها نباشید و بدانید که بازیچه چه کسانی شده اید.

طبعا دولت های منطقه که همگی در حال تحقیر روزانه از طرف ملتهای خود هستند و هر موشک ایرانی و یمنی و عراقی و لبنانی که بر زمین می خورد، زبونی آنها را آشکارتر می‌کند باید هم از ایجاد یک درگیری درون جریان مقاومت که حالا یک صدا مخالف رژیم صهیونی است - ولو سوریه که نقش محوری نداشته- خوشحال باشد چرا که بهانه خوبی برای فحش دادن به این جریان خواهد یافت.

من از منتقدین جدی دولت غیردموکراتیک سوریه هستم ولی ماجرا حالا یک توطئه برای زدن اتحاد علیه رژیم است و چنانچه اوایل طوفان الاقصی نوشتم, یکی از «بدل» های اصلی به این پیروزی، ایجاد درگیری داخلی در یمن و سوریه است که پتانسیل آن موجود است.

آیا نخبگان کشورها و احزاب منطقه برای حل مسالمت آمیز این بحران و جلوگیری از درگیری‌ در این شرایط پیش قدم خواهند شد؟ این یک وظیفه مهم است که باید برای آن کاری کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
    0 1
    سوریه خیلی دموکراتیک تر از ماست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس